• Home

Vacatures

Interesse in een carrière bij Interleuven? Laat het ons weten en stuur je motivatiebrief en cv door en misschien vervoeg jij binnenkort ons topteam.

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones. 

Bekijk onze openstaande vacatures:

Vacature deskundige milieu

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones.

Wij zijn momenteel op zoek naar een

Deskundige Milieu

Kom jij het milieuteam van Interleuven versterken?

Het team

De milieudienst van Interleuven ondersteunt 28 gemeenten op vlak van mitigatie en adaptatie. De intergemeentelijke milieudienst telt 11 enthousiaste collega’s die dagelijks bezig zijn op vlak van milieuwetgeving en adviesverlening, klimaat, milieu en handhaving.

Je functie

  • Je staat in voor de behandeling van (voornamelijk) het milieuluik van omgevingsaanvragen en van meldingen die we ontvangen van lokale besturen.
  • Je toetst de aanvragen en meldingen aan de relevante wetgeving en maakt een inschatting van de mogelijke impact en hinder van deze activiteiten op het leefmilieu, de omgeving en mensen.
  • Je springt in als plaatsvervangende omgevingsambtenaar (luik milieu) bij een lokaal bestuur waar je ook de taken opneemt van dienstverlening naar burgers, klachtenopvolging, projectopvolging, uitvoeren klimaatacties, … 
  • Je volgt ontwikkelingen en tendensen op en je beoordeelt de inpasbaarheid van beleidsplannen van andere overheden in het eigen beleid.
  • Je bent alert voor de noden en opportuniteiten binnen het lokaal bestuur. Bij het uitvoeren van je taken plaats je de kwaliteit van de documenten en gegevens voorop.
  • Je ziet erop toe dat de reglementen, procedures, normen en regelgeving gerespecteerd worden.
  • Jouw kennis hou je up-to-date door regelmatig informatie uit te wisselen met vakgenoten, studiedagen of vormingsdagen, vakliteratuur bij te houden, etc.
  • Tenslotte neem je actief deel aan het uitwerken van klimaatprojecten en neem je jouw verantwoordelijkheden op binnen een projectteam.
  • Je bent een sterke communicator, die zorgt voor een goede coördinatie en opvolging van de verschillende opdrachten en projecten.

Je profiel

  • Je beschikt over een bachelor of masterdiploma, in een relevante richting, bij voorkeur inzake milieu of gelijkaardig. Of je bent gelijkwaardig op basis van opleidingen en verworven kennis op dat vlak. Een aantoonbare relevantie werkervaring van twee jaar is een pluspunt.
  • Je hebt een goede kennis van de regelgeving inzake milieu (Vlarem, Omgevingsvergunningsdecreet en -besluit, Vlarebo, …) en bent vertrouwd met het milieubeleid in het algemeen en de ontwikkelingen in het klimaatbeleid.
  • Je beschikt over zowel sterke schriftelijke als mondelinge communicatieve vaardigheden en bent bedreven in presentatie- en vergadertechnieken. .
  • Je bent in staat om zelfstandig en in teamverband te werken en je bent flexibel inzetbaar in diverse projecten en op externe locaties zoals bij lokale besturen.
  • Je bent organisatorisch sterk en hebt zin voor initiatief en innovatie.
  • Je bent altijd bereid om bij te scholen.
  • Je handelt integer, objectief, betrouwbaar, en klantgericht.
  • Je bent een teamspeler die tevens de nodige flexibiliteit en zelfstandigheid aan de dag kan leggen.

Wij bieden je

  • Een gevarieerde functie in een dynamische omgeving, binnen een team waar je kan rekenen op professionele ondersteuning.
  • Een contract van onbepaalde duur met een wedde in overeenstemming met kennis en opgedane ervaring ter zake.
  • Deeltijdse tewerkstelling (4/5) is bespreekbaar.
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, aanvullende pensioenverzekering of hospitalisatieverzekering.
  • Een smartphone en een laptop.
  • Vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Omniumverzekering en kilometervergoeding bij professioneel gebruik van de eigen wagen.
  • Een glijdend uurrooster in een 38u week met telewerkmogelijkheden en beschikking over de nodige middelen voor flexibele werkplekken dragen bij in ons streven naar een goede balans werk/privé.

Solliciteren

Als deze vacature je aanspreekt en je aan de voorwaarden voldoet, stuur dan je sollicitatiebrief met CV uiterlijk t.e.m. 12 april 2024 aan de personeelsdienst (t 016 28 42 49), via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of schriftelijk naar Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven.

Vacature milieutoezichthouder

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones.

Wij zijn momenteel op zoek naar een

Milieutoezichthouder

Kom jij het team van Interleuven versterken?

Je functie

  • Als lokale milieutoezichthouder speel je een cruciale rol in het waarborgen van de naleving van de milieuregelgeving, meer specifiek vanuit jouw bevoegdheden toegewezen op basis van het Decreet algemeen bepalingen milieubeleid.
  • Je voert als toezichthouder controles uit van hinderlijke inrichtingen en volgt eveneens overtredingen door particulieren op. 
  • Je formuleert tijdens dergelijke controles raadgevingen, aanmaningen en stelt processen-verbaal en verslagen van vaststelling op wanneer dit van toepassing is. Daarnaast bereid je bestuurlijke maatregelen of veiligheidsmaatregelen voor.
  • Je hebt flexibiliteit, doordat je werkt aan verschillende dossiers voor gemeenten, je hebt stabiliteit en collegialiteit omdat je een vaste werklocatie hebt bij ons op kantoor en de hulp van topcollega’s die net als jij gepassioneerd en gedreven zijn en altijd bereid zijn om mee na te denken over mogelijke oplossingen.

Je profiel

  • Je beschikt over een bachelor of masterdiploma, in een richting met affiniteit voor milieu bij voorkeur. Of je bent gelijkwaardig op basis van opleidingen en verworven kennis op vlak van handhaving en/of milieu.
  • Je beschikt over het bekwaamheidsbewijs toezichthouder of bent bereid om dit op korte termijn te behalen.
  • Je beschikt over zowel sterke schriftelijke als mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je combineert sociale vaardigheden met een goed analytisch en technisch inzicht.
  • Je kan assertief optreden wanneer nodig.
  • Je werkt proactief, je neemt initiatief en bovendien neem je je verantwoordelijkheid die gepaard gaat met deze functie.
  • Je handelt integer, objectief, betrouwbaar, klantgericht, onafhankelijk en volgens de heersende deontologische code.
  • Je bent een teamspeler die tevens de nodige flexibiliteit en zelfstandigheid aan de dag kan leggen.
  • Je bent bereid om zowel te werken in de kantoren van Interleuven als bij onze vennoten: de lokale besturen.

Wij bieden je

  • Een gevarieerde functie in een dynamische omgeving, binnen een team waar je kan rekenen op professionele ondersteuning.
  • Een contract van onbepaalde duur met een wedde in overeenstemming met kennis en opgedane ervaring ter zake.
  • Deeltijdse tewerkstelling (4/5) is bespreekbaar.
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, aanvullende pensioenverzekering of hospitalisatieverzekering.
  • Een smartphone en een laptop.
  • Vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Omniumverzekering en kilometervergoeding bij professioneel gebruik van de eigen wagen.
  • Een glijdend uurrooster in een 38u week met telewerkmogelijkheden en beschikking over de nodige middelen voor flexibele werkplekken dragen bij in ons streven naar een goede balans werk/privé.

Solliciteren

Als deze vacature je aanspreekt en je aan de voorwaarden voldoet, stuur dan je sollicitatiebrief met CV uiterlijk t.e.m. 12 april 2024 aan de personeelsdienst t 016 28 42 49, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of schriftelijk naar Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven.

Vacature preventieadviseur Niveau II

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones.

Wij zijn momenteel op zoek naar een

Preventieadviseur Niveau II

Kom jij het team van Interleuven versterken?

Je functie

Als intern preventieadviseur adviseer je onze aangesloten besturen inzake de verschillende wettelijke toepassingen rond welzijn, veiligheid en gezondheid op het werk. Daarnaast ondersteun je onze vennoten bij de opmaak van het jaarlijks actieplan PBW, het globaal preventieplan PBW en het risicobeheerssysteem. Sensibiliseren en opleiding geven aan het personeel van de aangesloten besturen en het bijwonen van syndicale overlegcomités PBW behoren eveneens tot het pakket van deze medewerker. Je maakt periodieke verslagen, adviseert bij aankoop, toezicht en onderhoud van arbeids- en beschermingsmiddelen en staat in voor het onthaal, voorlichting en vorming van nieuwe medewerkers o.a. inzake voorkomen van arbeidsongevallen. Ervaring en kennis wissel je uit met de negen andere teamleden PBW en de aangesloten besturen om zo maximale slaagkansen te bereiken.

Je profiel

  • Je beschikt over een bachelor diploma of gelijkwaardig diploma met bij voorkeur een technische richting.
  • Je behaalde een diploma preventieadviseur niveau II.
  • Je bent creatief en dynamisch, durft opportuniteiten te grijpen en werkt probleemoplossend en resultaatsgericht.
  • Je bent communicatief sterk en werkt klantgericht met oog voor kwaliteit.
  • Je bent een teamspeler, die tevens de nodige flexibiliteit en zelfstandigheid aan de dag kan leggen.
  • Je hebt een rijbewijs B en kan beschikken over een eigen wagen.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands.

Wij bieden je

  • Een gevarieerde functie in een dynamische omgeving, binnen een team waar je kan rekenen op professionele ondersteuning.
  • Een contract van onbepaalde duur met een wedde in overeenstemming met kennis en opgedane ervaring ter zake.
  • Deeltijdse tewerkstelling (4/5) is bespreekbaar.
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, aanvullende pensioenverzekering of hospitalisatieverzekering.
  • Een smartphone en een laptop.
  • Vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Omniumverzekering en kilometervergoeding bij professioneel gebruik van de eigen wagen.
  • Een glijdend uurrooster in een 38u week met telewerkmogelijkheden en beschikking over de nodige middelen voor flexibele werkplekken dragen bij in ons streven naar een goede balans werk/privé.

Solliciteren

Als deze vacature je aanspreekt en je aan de voorwaarden voldoet, stuur dan je sollicitatiebrief met CV uiterlijk t.e.m. 19 april 2024 aan de personeelsdienst (t 016 28 42 49), via e-mail of schriftelijk naar Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven.

Deskundige GDPR

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones.

Wij zijn momenteel op zoek naar een

Deskundige GDPR

Kom jij het team van Interleuven versterken?

Ruim voor de invoering van de GDPR was een doel van Interleuven om het respect voor de persoonlijke levenssfeer en het beschermingsniveau van informatietechnologie te verhogen bij onze vennoten.  Dit doen we vandaag door er samen met het lokaal bestuur voor te zorgen dat correct omgegaan wordt met persoonsgegevens in een organisatie die voldoet aan de huidige relevante wetgeving.

Je functie

Als deskundige GDPR (of DPO mits voldoende ervaring) binnen Interleuven zal je onze vennoten (lokale besturen en politiezones) bijstaan voor het uitwerken, op de sporen zetten en opvolgen van het informatieveiligheidsbeleid.  Je adviseert de verantwoordelijke voor het dagelijks bestuur (meestal de algemeen directeur) omtrent alle aspecten van de informatieveiligheid. 

De begeleiding bij de uitvoering van het beleid en de opmaak van het plan inzake informatieveiligheid, alsmede de input bij het opstellen van de strategie maken deel uit van je takenpakket.

  • Je hebt een adviserende, stimulerende, documenterende en controlerende opdracht inzake informatieveiligheid.
  • Je begint als deskundige GDPR en groeit door tot DPO, tenzij je reeds voldoende ervaring en kennis kan voorleggen om onmiddellijk als DPO te starten.
  • De DPO die wij zoeken zal in samenspraak met zijn collega o.a. instaan voor het bewaken van een correcte toepassing van de geldende regelgeving, het bevorderen van veiligheidsgedrag, het rapporteren van je bevindingen, het registeren bijhouden en behandelen van mogelijke incidenten.
  • Je staat in nauw contact met de lokale beleidsverantwoordelijken en de ICT verantwoordelijke alsmede met de toezichthoudende overheid.
  • Je werkt zowel ter plaatse, bij ons op kantoor, als thuis.

Je profiel

  • Als deskundige GDPR/DPO beschik je over een bachelor- of masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Affiniteit met informatica is zeker belangrijk.
  • Sterke interesse voor informatieveiligheid is aanwezig.
  • Je durft opportuniteiten te grijpen en werkt resultaatsgericht.
  • Je hebt een kritisch en analytisch denkvermogen en een oplossingsgerichte houding.
  • Je werkt zelfstandig en klantgericht met oog voor kwaliteit, zin voor verantwoordelijkheid en je bent ook een goede teamspeler.
  • Je werkt nauwgezet en streeft naar datakwaliteit van het hoogste niveau.
  • Je beheerst het Nederlands uitstekend.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling)
  • Vertrouwd zijn met de werking van lokale besturen is een pluspunt.
  • Je hebt de nodige overtuigingskracht en durft voor je mening op te komen weliswaar met respect voor de anderen.

Wij bieden je

  • Een gevarieerde functie in een dynamische omgeving, binnen een team waar je kan rekenen op professionele ondersteuning.
  • Een contract van onbepaalde duur met een wedde in overeenstemming met kennis en opgedane ervaring ter zake. 
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, aanvullende pensioenverzekering, hospitalisatieverzekering, … 
  • Een glijdend uurrooster in een 38u week, telewerkmogelijkheden en de beschikking over de nodige middelen voor flexibele werkplekken dragen bij in ons streven naar een goede balans werk/privé. 

Solliciteren

Als deze vacature je aanspreekt en je aan de voorwaarden voldoet, stuur dan je sollicitatiebrief met CV aan Brigitte Van Calster (personeelsdienst t 016 28 42 49), via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of schriftelijk naar Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven.

Vacature deskundige Ruimtelijke Ordening

Interleuven is actief in de clusters ondernemen, wonen, gebouwen en infrastructuur, slimme regio, omgeving en bestuurlijke werking. We werken samen met onze vennoten en partners rond de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woonprojecten en het ontwerp van gebouwen en infrastructuur. Ook op het vlak van ruimtelijke ordening, preventie en welzijn, milieu, onroerend erfgoed, informatieveiligheid, … bieden we ondersteuning aan onze gemeenten, OCMW’s en politiezones.

Wij zijn momenteel op zoek naar een

Deskundige Ruimtelijke Ordening

Kom jij het team van Interleuven versterken?

Je functie

Als collega binnen het team ruimtelijke ordening bied je onze vennoten en hun omgevingsdienst ondersteuning inzake het adviseren van omgevingsvergunningen, ruimtelijke projectaanvragen, het vergunningenbeleid en het opmaken van ruimtelijke visies. In een nauwe samenwerking met de collega’s van het betrokken bestuur sta je in voor de inhoudelijke behandeling van omgevingsvergunningen, de advisering bij de stedenbouwkundige vraagstukken, … Deze bijstand kan gebeuren vanuit Interleuven, ter plaatse of via thuiswerk.

Je bent als projectleider verantwoordelijk voor en werkt mee aan: o.a. het opmaken van stedenbouwkundige ontwerpen en projecten, woon-, lokalisatie- en planologische studies, het opstellen van gemeentelijke ruimtelijke beleids- en visieplannen, RUP’s, ontwerpen van publieke ruimten, ontwikkeling van bedrijventerreinen en woonprojecten. Je werkt adviserend en ondersteunend naar en voor de gemeenten van het arrondissement Leuven en woont daartoe ook de vergaderingen bij.

Je profiel

  • Je bent houder van een diploma hoger onderwijs of universitair en genoot een bijkomende opleiding ruimtelijke planning en stedenbouw of hebt relevante gelijkwaardige ervaring opgebouwd.
  • Je hebt een goede kennis van de regelgeving inzake ruimtelijke ordening en omgevingshandhaving.
  • Je hebt een vlotte schriftelijke en gesproken taalbeheersing en bent bedreven in presentatie- en vergadertechnieken.
  • Je bent in staat om zelfstandig en in teamverband te werken en je bent flexibel inzetbaar in diverse projecten.
  • Je bent altijd bereid om bij te scholen.

Wij bieden je

  • Een gevarieerde functie in een dynamische omgeving, binnen een team waar je kan rekenen op professionele ondersteuning.
  • Een contract van onbepaalde duur met een wedde in overeenstemming met kennis en opgedane ervaring ter zake.
  • Deeltijdse tewerkstelling (4/5) is bespreekbaar.
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, aanvullende pensioenverzekering of hospitalisatieverzekering.
  • Een smartphone en een laptop.
  • Vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Omniumverzekering en kilometervergoeding bij professioneel gebruik van de eigen wagen.
  • Een glijdend uurrooster in een 38u week met telewerkmogelijkheden en beschikking over de nodige middelen voor flexibele werkplekken dragen bij in ons streven naar een goede balans werk/privé.

Solliciteren

Als deze vacature je aanspreekt en je aan de voorwaarden voldoet, stuur dan je sollicitatiebrief met CV aan de personeelsdienst t 016 28 42 49, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of schriftelijk naar Brouwersstraat 6 te 3000 Leuven.

  • 1
  • 2